trendy biznesoswe

Dlaczego warto śledzić trendy w biznesie?

Jeśli masz zamiar otworzyć swoją pierwszą firmę i przymierzasz się do złożenia wniosku o dotację z Powiatowego Urzędu Pracy na pewno ten temat Cię zainteresuje.

Czym jest trend i po co w ogóle poświęcać uwagę czemuś co jest tak bardzo zmienne i trudne w przewidywaniu? Podążając za wyjaśnieniem ze „Słownika języka polskiego” trend to istniejący w danym momencie kierunek rozwoju w jakiejś dziedzinie. Na rynku pojawił się nowy zawód związany z analizą trendów i ich przewidywaniem taki specjalista to trendresearcher. Przygląda się on uważnie społeczeństwu, poszczególnym osobom i pewnym tendencją, które wpływają na decyzje konsumentów. Jest to dość skomplikowana i pracochłonna praca, wymagająca dużej uważności i pogłębianiu wiedzy z różnych dziedzin: polityka, ekonomia, kultura, gospodarka, nowe media, innowacje, moda, sztuka itp.

Istotne jest też obserwowanie osób, które mogą stać się trendsetterami, czyli personami, które wpłyną na rozwój danego trendu lub przyspieszą jego rozwój. Często zdarza się, że trend, który zaistnieje w jednej branży szybko będzie obecny w innej i wpłynie na zainteresowanie klientów. Obecnie to często cały styl życia i powiązane z nim niezbędne artefakty.

W trendach na 2022 rok przewiduje się takie tematy jak:

– Zdrowie psychiczne

– Metaverse

– Climate Action

– Świat kryptowalut

– Spersonalizowana komunikacja

– Kontrola prywatności

– Poszukiwanie spokoju, relaksu i komfortu

– Szybkie reagowanie na wydarzenia „fastvertising”

– D2A – czyli Direct-to-Avatar

Jeśli planujesz swoją pierwszą działalność powinieneś przyjrzeć się tym tendencjom. Jeśli nie wpływają one bezpośrednio na sprzedaż produktu, który chcesz zaoferować to mogą wpłynąć na sposób promocji twojej firmy, na kontakt z klientem lub sposób dostarczania samego produktu.

Warto śledzić strony, które mają na bieżąco aktualizowane informacje o dotacjach: np. pierwszadotacja.net

Można robić swój własny research lub znaleźć kilku trendresearcherów, których strony lub artykuły będziesz śledził. Te osoby często dzielą się swoimi przemyśleniami i trafnymi przewidywaniami. Żeby ująć jakiś trend na dany okres czasu często poświęcają ogrom czasu na przeanalizowanie dostępnych informacji, zagranicznych gazet i stron internetowych, zapoznają się z zagranicznymi trendbookami i wyciągają własne wnioski. Każdy biznes potrzebuje jak najatrakcyjniejszego wizerunku dla klienta, aby osiągnął sukces. Ta walka o klienta poprzez uwzględnienie nowych trendów może Ci się po prostu opłacić. A uważność na inne branże i zmiany w nich zachodzące może spowodować otwarcie się na nowe pomysły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

siedemnaście − pięć =

Wcześniejszy wpis Najlepszy samochód dostawczy – czyli jaki?
Następny wpis Meble modułowe – wszystko co chcesz o nich wiedzieć